Градския транспорт в Търново, започва през 40-те години на XX век. С модернизацията, която продължава в страната започва да се изгражда електрически градски транспорт. За Търново се появяват планове за изграждане на подобен транспорт през 80-те години. Тръдности представляват хълмистия терен. През 1989 -та година се съставят първите планове за изграждане на трасе, полагане на стълбове и идграждане на линии от проводници. През 1990-а започва реализирането на проекта. Две години по-късно на 13 януари се пускат първите тролейбуси марка Зиу-9 682В1УБ. Боядисани са били в зелен и оранжев цвят. Машините са били с номера: 116, 120, 131, 142, 153, 164, 175, 186, 190, 201, 212, 223, 234, 245, 256. Електрическите машини се движат по две линии 1 и 2. Линия №1: Летен театър – улица „Христо Ботев“ – пл. „Майка България“ – Община Велико Търново – булевард „Васил Левски“ – булевард „Никола Габровски“ – ЖК „Чолаковци“ – Южна промишлена зона Линия №2: Летен театър – улица „Христо Ботев“ – пл. „Майка България“ – Община Велико Търново – булевард „Васил Левски“ – булевард „България“ – ЖК „Кольо Фичето“ – ЖК „Чолаковци“ – Южна промишлена зона
Фиг.1 Тролейбусна мрежа край ПГЕ "А.С.Попов"За известен период 2002 - 2008 линиите са носели и номера 11 и 22, понеже са били с различно разписание съобразено с работниците от предприятията в южната промишлена зона.
Съществували са планове да се направят тролейбусни линии до кварталите Бузлуджа и Акация и на по-късен етап и до Дебелец, Шемшево и Великотърновски университет. До 1998-ма година електрическия транспорт е бил част от ДАП Държавно автомобилно предприятие Велико Търново и става част от общинското предприятие "Пътнически превози" АД. Съществували са три захранващи станции: Тролейбусно депо - Дълга лъка, Автогара запад и в центъра на града под съдебната палата. През 2005-та година част от мрежата се демонтира за две седмици да преминат едрогабаритни товари от Западен пътен възел до улица Магистрална.
През 2009-та започва изграждането на пътен възел "Качица" и част от мрежата се демонтира. На мястото на тролейбусите тръгват автобуси. Мрежата така и не се въдстановява и след около 6 години се демонтира напълно.
[1] ДА – Велико Търново фонд:1377
[2] Галина Георгиева "Възстановяване на местния електротранспорт е мечтата на бивша шофьорка на тролейбус от старата столица" вестник "Борба"
[3] Михаил Михалев "Изоставена станция на тролеите в центъра на В. Търново стана депо за клошари" вестник "Борба"
[4] Гинка Иванова, А.Радославов спомени
[5] https://transphoto.org/model/5662/